Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

SPRAWOZDANIA FINANSOWE

Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Tekst Jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 330 z późn. zm.)

- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (Tekst Jedn.: Dz. U. z 2013 r., poz. 289)

 

Sprawozdanie finansowe jednostki samorządu terytorialnego składa się z czterech części :

1)  bilans z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego,

2) łączny bilans obejmujący dane wynikające z bilansów samorządowych jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych,

3) łączny rachunek zysków i strat obejmujący dane wynikające z rachunków zysków i strat samorządowych jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych,

4) łączne zestawienie zmian w funduszu obejmujące dane wynikające z zestawień zmian
w funduszu samorządowych jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych.

 

Sporządzając sprawozdanie finansowe należy dokonać odpowiednich wyłączeń wzajemnych rozliczeń między jednostkami.

Sprawozdania finansowe sporządza się w złotych i groszach.

Kierownicy jednostek składają sprawozdania finansowe zarządom jednostek samorządu terytorialnego w terminie do dnia 31 marca roku następnego.

Sprawozdanie finansowe i skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego podpisuje zarząd i skarbnik.

Zarządy jednostek samorządu terytorialnego przekazują sprawozdania finansowe, do właściwych regionalnych izb obrachunkowych w terminie do dnia 30 kwietnia roku następnego.

Zarząd jednostki samorządu terytorialnego sporządza skonsolidowany bilans, stosując odpowiednio przepisy rozdziału 6 ustawy o rachunkowości.

Zarządy jednostek samorządu terytorialnego przekazują do właściwych regionalnych izb obrachunkowych skonsolidowane bilanse w formie pisemnej i w formie dokumentu elektronicznego z wykorzystaniem elektronicznego Systemu Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego – BeSTi@ w terminie do dnia 30 czerwca roku następnego.

Zarządy jednostek samorządu terytorialnego mogą przekazywać skonsolidowane bilanse wyłącznie w formie dokumentu elektronicznego tylko wtedy, gdy autentyczność ich pochodzenia i integralność ich treści będą zagwarantowane bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2013 r. poz. 262), weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

 

SPRAWOZDANIA FINANSOWE

Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (tekst jedn.: Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1233 z późn. zm.)

- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 128, poz. 861)

 

Sprawozdanie finansowe jednostki samorządu terytorialnego składa się z czterech części :

1)  bilans z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego,

2) łączny bilans obejmujący dane wynikające z bilansów samorządowych jednostek budżetowych
i samorządowych zakładów budżetowych,

3) łączny rachunek zysków i strat obejmujący dane wynikające z rachunków zysków i strat samorządowych jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych,

4) łączne zestawienie zmian w funduszu obejmujące dane wynikające z zestawień zmian
w funduszu samorządowych jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych.

Sporządzając sprawozdanie finansowe należy dokonać odpowiednich wyłączeń wzajemnych rozliczeń między jednostkami.

 

Zarząd jednostki samorządu terytorialnego sporządza skonsolidowany bilans, stosując odpowiednio przepisy rozdziału 6 ustawy o rachunkowości.

 

Sprawozdania finansowe sporządza się w złotych i groszach.

 

Sprawozdanie finansowe i skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego podpisuje zarząd i skarbnik.

 

Zarządy jednostek samorządu terytorialnego przekazują sprawozdania finansowe, do właściwych regionalnych izb obrachunkowych w terminie do dnia 30 kwietnia roku następnego.

 

Zarządy jednostek samorządu terytorialnego przekazują do właściwych regionalnych izb obrachunkowych skonsolidowane bilanse w formie pisemnej i w formie dokumentu elektronicznego z wykorzystaniem elektronicznego Systemu Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego – BeSTi@ w terminie do dnia 30 czerwca roku następnego.

 

Bilanse skonsolidowane mogą być przekazywane wyłącznie w formie dokumentu elektronicznego tylko wtedy, gdy autentyczność ich pochodzenia i integralność ich treści będą zagwarantowane bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450, z późn. zm.), weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.