Wydział Informacji Analiz i Szkoleń
§20 REGULAMINU ORGANIZACYJNEGO REGIONALNEJ IZBY OBRACHUNKOWEJ W RZESZOWIE
1. Pracą Wydziału Informacji, Analiz i Szkoleń kieruje Naczelnik Wydziału przy pomocy Zastępcy Naczelnika.
2. W skład Wydziału wchodzą stanowiska pracy.
3. Do zakresu działania Wydziału należy:
1 ) przygotowywanie ramowego planu pracy lzby,
2) opracowywanie sprawozdań z wykonania rocznego ramowego planu pracy lzby,
3) przygotowywanie informacji, o których mowa w § 6 pkt 3, 11, 12 i 13 nin. regulaminu,
4) wstępna ocena legalności uchwał i zarządzeń podejmowanych przez organy jednostek samorządu terytorialnego w sprawach wymienionych w art. 11 ust. 1 ustawy,
5) współudział w przygotowaniu materiałów do ustalenia budżetu jednostki samorządu terytorialnego w przypadku nieuchwalenia budżetu przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego do dnia 31 marca roku budżetowego,
6) prowadzenie obsługi organizacyjnej i technicznej Kolegium, Składów Orzekających, Komisji ds. Kontrasygnat,
7) organizowanie i prowadzenie szkoleń w zakresie przepisów regulujących gospodarkę finansową jednostek kontrolowanych przez lzbę,
8) doradztwo w zakresie praktycznego stosowania przepisów w bieżącej gospodarce finansowej,
9) przekazywanie jednostkom samorządu terytorialnego informacji o zmianach w przepisach prawnych, mających wpływ na prowadzenie prawidłowej gospodarki finansowej,
10) współpraca przy przygotowywaniu raportów, o których mowa w art. 10a ustawy,
11)gromadzenie, kontrolowanie pod względem formalnym i rachunkowym i przekazywanie do Ministerstwa Finansów sprawozdań z wykonania budżetów jednostek samorządu terytorialnego określonych w przepisach w sprawie sprawozdawczości budżetowej, w zakresie państwowego długu publicznego oraz poręczeń i gwarancji jednostek sektora finansów publicznych oraz wniosków gmin o przyznanie części subwencji rekompensującej utracone dochody z tytutu ustawowych ulg i zwolnień podatkowych,
12) kierowanie pracami związanymi z wydawaniem przez izbę biuletynu „Budżet Samorządu Terytorialnego".