Program szkolenia z zakresu programu Besti@ Moduł – „Uchwały” i Moduł – „Sprawozdania”.
Ramowy program konferencji: Moduł „Uchwały”
1. Określenie układu dokumentów planistycznych na 2008 r.
- Sposoby ewidencji dokumentów planistycznych (pełna i niepełna szczegółowość)
- Rodzaje kolumn (wymagane, dopuszczalne, opcjonalne)
- Zmiany układu dokumentów planistycznych w ciągu roku
2. Omówienie słowników w module „Uchwały”
3. Dwie strategie pracy w systemie (rola poszczególnych rodzajów dokumentów i dostępne kreatory):
- od ogółu do szczegółu czyli od uchwały w niepełnej szczegółowości poprzez układ wykonawczy do planów finansowych
- od szczegółu do ogółu czyli od projektowanych planów finansowych do uchwały/zarządzenia
- omówienie dostępnych kreatorów i raportów porównawczych
4. Omówienie poszczególnych załączników w dokumentach planistycznych
5. Wprowadzanie danych planistycznych w pełnej szczegółowości
- Omówienie roli poszczególnych dokumentów planistycznych
- Plany finansowe jednostek budżetowych
- Dlaczego nie należy wprowadzać ‘układów wykonawczych’?
6. Wprowadzanie danych planistycznych w NIEPEŁNEJ szczegółowości
- Omówienie roli poszczególnych dokumentów planistycznych
- Łączenie układów wykonawczych z uchwałami
- Jak system liczy stan budżetu gdy uchwała = układ
- Jak system liczy stan budżetu gdy układ zawiera dodatkowe zmiany ponad to co rozpisuje
7. Rola zarządzeń
8. Plany finansowe jednostek budżetowych
- Korzystanie z planów finansowych jako mechanizmu przygotowywania uchwały budżetowej lub uchwał zmieniających/zarządzeń Moduł „Sprawozdania”
1. Nieobligatoryjne elementy sprawozdawczości
- Ogólna charakterystyka modułu
- Sprawozdania miesięczne
- Sprawozdania kwartalne (roczne), jednostkowe
- Sprawozdania dla dysponentów budżetu państwa
2. Sprawozdania finansowe
3. Kreatory - ułatwiamy sobie pracę
4. Import/eksport danych sprawozdawczych
- O czym należy pamiętać ?
5. Jak sobie nie utrudniać życia czyli dobre rady, tipsy & tricki
6. Nowe mechanizmy w module:
- Zbiorcza weryfikacja błędów
- Wykaz błędów w sprawozdaniach
- Analiza poprawności sprawozdań
Podsumowanie
1. Czego nie należy robić w systemie?
2. Gdzie szukać informacji i pomocy ?
3. Co można i trzeba zgłaszać?