Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Program szkolenia z zakresu programu Besti@ Moduł – „Uchwały” i Moduł – „Sprawozdania”.

Ramowy program konferencji: Moduł „Uchwały”
1.    Określenie układu dokumentów planistycznych na 2008 r.

  • Sposoby ewidencji dokumentów planistycznych (pełna i niepełna szczegółowość)
  • Rodzaje kolumn (wymagane, dopuszczalne, opcjonalne)
  • Zmiany układu dokumentów planistycznych w ciągu roku

2.    Omówienie słowników w module „Uchwały”
3.    Dwie strategie pracy w systemie (rola poszczególnych rodzajów dokumentów i dostępne kreatory):

  • od ogółu do szczegółu czyli od uchwały w niepełnej szczegółowości poprzez układ wykonawczy do planów finansowych
  • od szczegółu do ogółu czyli od projektowanych planów finansowych do uchwały/zarządzenia
  • omówienie dostępnych kreatorów i raportów porównawczych

4.    Omówienie poszczególnych załączników w dokumentach planistycznych
5.    Wprowadzanie danych planistycznych w pełnej szczegółowości

  • Omówienie roli poszczególnych dokumentów planistycznych
  • Plany finansowe jednostek budżetowych
  • Dlaczego nie należy wprowadzać ‘układów wykonawczych’?

6.    Wprowadzanie danych planistycznych w NIEPEŁNEJ szczegółowości

  • Omówienie roli poszczególnych dokumentów planistycznych
  • Łączenie układów wykonawczych z uchwałami
  • Jak system liczy stan budżetu gdy uchwała = układ
  • Jak system liczy stan budżetu gdy układ zawiera dodatkowe zmiany ponad to co rozpisuje

7.    Rola zarządzeń
8.    Plany finansowe jednostek budżetowych

  • Korzystanie z planów finansowych jako mechanizmu przygotowywania uchwały budżetowej lub uchwał zmieniających/zarządzeń Moduł „Sprawozdania”

1.    Nieobligatoryjne elementy sprawozdawczości

  • Ogólna charakterystyka modułu
  • Sprawozdania miesięczne
  • Sprawozdania kwartalne (roczne), jednostkowe
  • Sprawozdania dla dysponentów budżetu państwa

2.    Sprawozdania finansowe
3.    Kreatory - ułatwiamy sobie pracę
4.    Import/eksport danych sprawozdawczych

  • O czym należy pamiętać ?

5.    Jak sobie nie utrudniać życia czyli dobre rady, tipsy & tricki

6.   Nowe mechanizmy w module:

  • Zbiorcza weryfikacja błędów
  • Wykaz błędów w sprawozdaniach
  • Analiza poprawności sprawozdań


Podsumowanie

1.    Czego nie należy robić w systemie?
2.    Gdzie szukać informacji i pomocy ?
3.    Co można i trzeba zgłaszać?