Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Program szkolenia nt. Sporządzanie sprawozdań jednostek samorządu terytorialnego za III kwartały 2007 w świetle obowiązujących przepisów - najczęściej występujące nieprawidłowości

Temat : Sporządzanie sprawozdań jednostek samorządu terytorialnego za III kwartały 2007 w świetle obowiązujących przepisów - najczęściej występujące nieprawidłowości



P R O G R A M   S Z K O L E N I A


I. Zasady sporządzania sprawozdawczości budżetowej

  1. Rodzaje, formy, terminy i sposoby sporządzania sprawozdań.
  2. Sprawozdanie z wykonania planu dochodów samorządowych jednostek budżetowych i jednostek samorządu terytorialnego – Rb-27S.
  3. Sprawozdanie z wykonania planu wydatków samorządowych jednostek budżetowych i jednostek samorządu terytorialnego – Rb-28S.
  4. Sprawozdanie z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami – Rb-27ZZ.
  5. Sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń jednostki samorządu terytorialnego – Rb-Z.
  6. Sprawozdanie o stanie należności jednostki samorządu terytorialnego – Rb-N
  7. Sprawozdanie o dotacjach/wydatkach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami – Rb-50.
  8. Sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego – Rb-NDS.
  9. Najczęściej występujące błędy w sprawozdaniach budżetowych.


II. Zasady sporządzania sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych

  1. Rodzaje, formy, terminy i sposoby sporządzania sprawozdań.
  2. Sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji – Rb - Z.
  3. Sprawozdanie o stanie należności – Rb -N.
  4. Najczęściej występujące błędy w sprawozdaniach w zakresie operacji finansowych.


III. Aktualne problemy dotyczące:

  • klasyfikacji budżetowej,
  • sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
  • sprawozdań w zakresie nadzorowania pomocy publicznej dla przedsiębiorców,
  • Systemu Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego – Bestia.