Program szkolenia nt. „Wybrane zagadnienia dotyczące uchwalania budżetu w jednostkach samorządu terytorialnego na 2008 rok". Szkolenie organizowane jest w dwóch turach: 2-3 października 2007 r.-I tura oraz 8-9 października 2007 r. - II tura.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Udzielanie dotacji z budżetu jednostki samorządu terytorialnego – Piotr Świątek członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie Zespół w Krośnie.
2. Realizacja zadań gminy w drodze porozumień i związków międzygminnych – ewentualna możliwość planowania wydatków bezpośrednio na te zadania w budżecie – Mirosław Paczocha członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie koordynator Zespołu w Tarnobrzegu.
3. Finansowanie z budżetu planowanych wydatków:
- na utrzymanie gminnych, powiatowych i wojewódzkich dróg publicznych oraz dróg krajowych,
- związanych z działalnością Ochotniczych Straży Pożarnych,
- możliwość pokrywania kosztów funkcjonowania Państwowej Straży Pożarnej,
- dofinansowanie Policji – Iwona Szymańska członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie Zespół w Przemyślu.
4. Zaciąganie zobowiązań w jednostce samorządu terytorialnego w tym kredytów i pożyczek – Teresa Wota członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie koordynator Zespołu w Przemyślu.
5. Rola organu wykonawczego w wykonywaniu budżetu (układ wykonawczy, zmiana budżetu, zmiana w budżecie) – Tadeusz Subik członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie Zespół w Krośnie.